Gmina Dygowo informuje mieszkańców, posiadających zdemontowane pokrycie dachowe z płyt azbestowych (eternitu) lub planujących demontaż pokrycia dachowego w bieżącym roku, iż mogą ubiegać się o dofmasowane kosztów związanych z utylizacją i demontażem azbestu.
Wysokość dotacji wynosi tylko 70% kosztów kwalifikowanych. Natomiast 30 % kosztów muszą pokryć właściciele nieruchomości jako wkład własny.
Dotacja może zostać przyznana osobom fizycznym, wspólnotom mieszkaniowym lub spółdzielniom mieszkaniowym.
Dofinansowanie obejmuje demontaż, odbiór azbestu z posesji i jego utylizację, natomiast nie obejmuje dopłaty do nowego pobycia dachowego.
Gmina Dygowo złoży wniosek do WFOSiGW o dotacje na realizację tego zadania. Po uzyskaniu dotacji dokona wyboru wykonawcy zadania.
Wzór wniosku dotyczącego uczestnictwa w projekcie oraz dodatkowe informacje można uzyskać, telefonicznie pod numerem 94 35 84 608 ; 94 3548636 oraz u sołtysów.
Wnioski dotyczące demontażu i utylizacji azbestu należy złożyć w terminie do dnia 2 czerwca 2021 roku listownie bądź meilowo na adres ug@dygowo.pl lub i.plominska@dygowo.pl